تبلیغات
تــسبــیــح مـــــلائـــــک
تــسبــیــح مـــــلائـــــک
پدافند سایبری حضرت ولیعصر (عج)
روایات اهل سنت در حقانیت شیعه :

1
- حافظ ابونعیم اصفهانی از علماء و محدثین اهل سنت، از ابن عباس روایت کرده که وقتی این آیه شریفه از سوره بینه نازل شد:

«ان الذین آمنوا و عملو الصالحات اولئک هم خیر البریه جزائهم عند ربهم جنات عدن تجری من تحتها الانهار خالدین فیها ابدا رضی الله عنهم و رضوا عنه»

آنان که ایمان آورده و نیکو کار شدند به حقیقت بهترین اهل عالمند پاداش آنها نزد خدا باغهای بهشت عدن است که نهرها از زیر درختانش جاری است و در آن بهشت ابدی جاودان هستند خدا از آنها خشنود و آنها هم از خدا خشنود می باشند.

پس از نزول این آیه پیامبر اکرم (ص) به امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) فرمود:

یا علی هو انت و شیعتک یوم القیامه راضین مرضین؛

علی جان مراد از «خیرالبریه (بهترین اهل عالم) در آیه تو و شیعیان توست»، که در روز قیامت تو و شیعیانت در حالی خواهید آمد که خداوند از شما راضی و شما هم از خداوند راضی هستید. [1]

2- ابوالموید احمد خوارزمی [2] و محمد بن یوسف [3] وسبط بن جوزی [4] و حاکم حسکانی در شواهد التنزیل روایت کرده اند که پیامبر (ص) به امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) فرمود:

یا علی الم تسمع قول الله تععالی ان الذین آمنو و عملو الصالحات اولئک هم خیر البریه... هم شیعتک و موعدی وعدکم الحوض اذا اجتمعت الامم لل حساب تدعون غرا محجلین»

یا علی، نشنیده ای آیه شریفه را که می فرماید:
 همانا کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می دهند ایشانند بهترین اهل عالم ... همانا بهترین اهل عالم شیعیان تو هستند، وعده گاه من و شما کنار حوض کوثر خواهد بود هنگامیکه خلائق برای حساب جمع شوند شما را می خوانند شما سید رویان باشید و شما را «سفید رو» صدا می کنند.


3- ابوالفضل احمد بن ابوطاهر [5] از رسول خدا (ص) روایت می کند که به علی (ع) فرمود:

 انت و شیعتک فی الجنه؛

 همانا تو و شیعیان تو در بهشت خواهید بود.


4- مسعودی از علماء اهل سنت [6] از رسول خدا (ص) روایت می کند که فرمود:

اذا کان یوم القیامه دعی الناس باسمائهم و اسماء امهاتهم الا هذا (یعنی علیا) و شیعته فانهم یدعون باسمائهم و اسماء آبائهم لصحه ولادتهم.

در روز قیامت مردم را با نامشان و نام مادرانشان می خوانند مگر عی (ع) و شیعیان او چون ایشان را با نامشان و نام پدرانشان می خوانند به خاطر صحت ولادتشان.

5- ابن حجر مکی [7] از رسول خدا (ص) روایت می کند که به علی (ع) فرمود:

یا علی، ان الله قد غفر لک و لذریتک ولولدک ولاهلک و شیعتک و لمحبی شیعتک؛

علی جان، خداوند غفران خود را نازل می کند بر تو و ذریه ی تو و بر فرزندانت و بر اهلت و بر شیعیانت و بر محبین شیعیانت.

6- ابن اثیر از (a) از رسول خدا (ص) روایت می کند که به علی (ع) فرمود:

«انک ستقدم علی الله انت و شیعتک راضین مرضین»

همانا به درستی که تو و شیعیانت بر خداوند وارد خواهید شد در حالی که خداوند از شما راضی و خشنودست و شما نیز از خداوند راضی و خشنود می باشید.

7- محمد بن یوسف شافعی (b) و هیثمی (c) از رسول خدا (ص) روایت کرده اند که به امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود:
«انت اول داخل الجنه من امتی، و ان شیعتک علی منابر من نور مسرورون مبیضه وجوههم حولی، اشفع لکم فیکونون غدا فی الجنه جیرانی».


تو اولین کسی هستی که از امت من داخل بهشت می شوی و به درستی که شیعیان تو بر منبرهایی از نور مسرورند در حالیکه آنها در اطراف من هستند و صورتهایی نورانی و سفید دارند، من شما را شفاعت می کنم پس شیعیانت فردا در بهشت همسایگان من خواهند بود.

8- ابن عساکر [8] و ابن حجر مکی [9] و سبط بن جوزی [10] و هیثمی [11] از رسول خدا (ص) روایت کرده اند که به علی (ع) فرمود:

«یا علی ان اول اربعه یدخلون الجنه انا و انت و الحسن و الحسین (ع)، و ذرارینا خلف ظهورنا، و ازواجنا خلف ذرارینا، و شیعتنا عن ایماننا و عن شمائلنا.»

یا علی بدرستی که اولین چهار کسی که وارد بهشت می شود من و تو و حسن و حسین هستیم و ذریه ما بعد از ما وارد می شوند، و همسران ما بعد از ذریه ما وارد می شوند و شیعیان ما از راست و چپ ما وارد بهشت خواهند شد.

در باب شیعیان و پیروان امیرالمؤمنین علی (ع) در لسان رسول (ص) آنقدر روایات زیاد است که به حد تواتر رسیده، برای تفصیل بیشتر مراجعه کنید به کتاب الغدیر علامه امینی [12].

با گفتار و روایاتی که بیان شد برهانی و قطعی شد که:

اولاً: مراد از شیعه همانا پیروان و دوستدارن و قائلین بر امامت و خلافت بلافصل علی بن ابیطالب (ع) بعد از رسول الله (ص) است.

ثانیاً: اولین واضع لفظ شیعه بر پیروان علی بن ابیطالب (ع) پیامبر اکرم (ص) است.

ثالثاً: معلوم شد تهمتی که بعضی از اهل تسنن به شیعیان می زنند و می گویند: شیعه یک فرقه سیاسی است که در زمان عثمان به وسیله ی عبدالله بن سبأ یهودی منافق پدید آمد، دروغی بیش نیست، بلکه اثبات کردیم که شیعه در زمان رسول خدا (ص) بر پیروان و محبین علی (ع) به وسیله ایشان پدید آمد و آن کسانی که در زمان پیامبر (ص) نامی از آنها نبود و بعدها آنهم فقط به طور ظاهر این نام را حمل کردند «اهل تسنن» می باشند چرا که سابقاً اثبات کردیم مراد از سنت همانا سنت خدا و رسولست و اهل سنت حقیقی پیروان جعفر بن محمد الصادق (ع) و علی بن ابیطالب (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.


 منابع :

[1] حیه الاولیا، حافظ ابونعیم اصفهانی

[2] مناقب فصل 17 ابوالموید احمد خوارزمی

[3] کفایه الطالب، ص 119، محمد بن یوسف گنجی شافعی

[4] تذکره الخواص، ص 31. سبط بن جوزی

[5] تاریخ بغداد ج 12، ص 289، ابوالفضل احمد بن ابوطاهر

[6] مروج الذهب، ج 2، ص 51

[7] صواعق محرقه، صص 96 و 139 و 140

(a) نهایه، ج 3، ص 276

(b) کفایه الطالب، ص 135

(c) مجمع الزوائد، ج 9، ص 131

[8] تاریخ ج 4، ص 318

[9] صواعق محرقه، ص 96

[10] تذکره، ص 31

[11] محمع الزوائد، ج 9، ص 131

[12] الغدیر، علامه امینی، ج 3، ص 79-80 

www.montazar.net




برچسب ها: اثبات ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام از منابع اهل سنت، اثبات ولایت علی ع، حقانیت شیعه، احادیث اهل تسنن، اهل سنت، تسنن، سنی، روایات اهل سنت، وهابیت، سلفی، اسلام، السلام، رسول الله ص، پیغمبر، امیرالمومنین علی ع، عمر، ابوبکر، عثمان، خلیفه، خلافت، خلیفه رسول خدا، مدینه، مکه، ریاض، حجاز، سعودی، عربستان، خلیفه دوم، اثبات حقانیت شیعه،
ارسال در تاریخ شنبه 23 شهریور 1392 توسط حمیدرضا (مهیار) ق
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.
قالب وبلاگ